[kkstarratings]

مورد اول :

باتری های یو پی اس که قائدتا دارای ولتاژ 12ولت بوده و از تکنولوژی سیلد لید اسید و mf و یا همان باتری بدون نیاز به نگهداری بهره می برند دارای شرایط نگهداری خاصی می باشند و مصرف کننده برای استفاده از بیشترین طول عمر باتری باید به موارد نگهداری صحیح دقت فرماید. اولین نکته مهم در نگهداری تمامی باتری ها و حتی باطری یو پی اس ،دمای محیطی است که باتری در آن نصب گردیده است.از آن جایی که باتری یو پی اس در زمان کارکرد به علت عبور جریان از داخل سلول های باتری مولد دما می باشد ،به همین دلیل در صورتی که درمای محیط باتری از استاندارد معمول(25درجه سانتیگراد )بالاتر باشد عمر باتری به شدت پایین می آید.

نکته:برای رسیدن به بیشترین طول عمر باتری حتما باتری هارا در محیط خنک نگهداری نمائید.

مورد دوم :

مورد دوم در نگهداری باتری ها جریان شارژ و دشارژ باتری ها می باشد که تعیین کننده جریان شارژ،شارژر یو پی اس می باشد و بر اساس نمودار فوق مشخص گردیده است باتری را شارژ و دشارژ نمائیم.

درصورتی که مدار شارژر یوپی اس دارای برد ABM یا همان مدیریت پیشرفته باتری و یا SCM کنترل هوشمند جریان شارژر باشد ،تاثیر بسزایی در طول عمر باطری داشته و با اغماض می توان گفت که 50% طول عمر باطری را افزایش می دهد.

مورد سوم :

سومین مورد برای نگهداری باطری یو پی اس طول عمر باتری استفاده سالم در کنار باتری های فرسوده یا باطری هایی است که مدتی از طول عمر آنها گذشته است،در این صورت باتری های فرسوده به علت داشتن مقاوت داخلی شان نوعی مصرف کننده برای باتری های نو محسوب می گردند و این شرایط میتواند مدت پشتیبانی محصول را به مدت زیادی پایین بیاورد.

مورد چهارم :

آخرین مورد لازم برای برای نحوه صحیح نگهداری باتری عدم اتصال کوتاه بین پلاریته های مثبت و منفی باطری می باشد که در صورت وقوع چنین شرایطی جریان اتصال خیلی بالائی مابین پلاریته های باتری جاری شده و این عمل باتری یوپی اس را بصورت کلی از بین می برد.

 

یک پاسخ به دستورالعمل نصب و نگهداری باتری یو پی اس
  1. عالی بود سایتتون خیلی کامله ممنون


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *