24استفاده بهینه نیاز به رعایت نمودن یک سری از موارد به شرح ذیل می باشد:
1-انتخاب یوپی اس و یا شارژ مناسب:
در اکثر موارد قید شده با انتخاب یو پی اس و شارژر مناسب می تو ان به صورت چشمگیر عمر باطری را افزایش داده و به صورت بهینه از باطری استفاده نمود چرا که قابلیت مدیریت سیکل شارژ و دشارژ باطری را داشته و حداکثر شارز و قطع در زمانی که باطری به اندازه لامز و شارژ شده را تنظیم و قابلیت جلوگیری از ریپل AC را دارد.
لذا با انتخاب صحیح UPS و شارژ می توان از خرابی زودرس باطری جلوگیری کرد.
بنابر این بهتر است از یو پی اس ای که شارژ آنها به صورت شناور می باشد استفاده کرد که در این مدل شارژر ها برای هر سلول 2 ولتی به صورت پیوسته با ولتاژ بین 2.5 تا 23 ولت شارژ می کند که در این مدل به شدت عمر باطری ها بالا رفته و از سولفاته شدن آنها در حد قابل توجه ای جلوگیری می گردد.
2- قرار دادن باطری در کیس باطری:
برای جلوگیری از اتصال کوتاه و ضربه احتمالی و برای محافظت از اتصالات باطری و ظاهری شکیل حتماً باید از کیس های مناسب باطری استفاده نمود که این کابین ها در سایزها و ابعاد مختلف متناسب با تعداد و ظرفیت باطری ها ساخته می شوند و معمولاً دارای رنگهای استاتیک مقاوم در برابر زنگ زدگی بوده و از آلیاژ مناسب با ضخامت استاندارد ساخته می شوند.
شایان ذکر است در ضمن باید برای جلوگیری از برق گرفتگی و آتش سوزی و اتصال، بدنه کابینت باید به سیم ارت متصل گردد و داخل کابینت فیوز مناسب سر باطری ها قرار گیرد.
3-دمای محیط
نکته بعدی که حائز اهمیت می باشد دمای محیط بوده به صورتی که باطری در دمای تعریف شده طبق استاندارد آن باطری کار کند عمر باطری به مراتب بالاتر می رود. دمای نامناسب محیطی باعث کم شدن عمر مفید باطری می شود. دمای مناسب برای باطری صفر تا 25 درجه سانتیگراد می باشد.
4- بازدید دوره ای باطری UPS
مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه داشت بررسی و بازدید دوره ای باطری می باشد و در هر بازدید دقت شود اتصالات بین باطری ها کاملاً محکم بوده سر باتریها اکسید نشده باشد و نیز باطری بیش از اندازه گرم و متورم نشده باشد.
در صورت کسیده شدن اول باطری را از مدار خارج و سپس سر باطری آنها را با آب جوش و سمباده کاملاً تمیز نموده تا حالت رسانا بودن سر باطریها به طور کامل حفظ شود و در هنگام تمیز کردن سر باطری ها دقت شود سولفاته ها به پوست و یا به لباسهای شما برخورد نکند.
شایان ذکر است با رعایت کردن مسائل فوق الذکر عمر مفید باطری ها بالاتر رفته و می توان از کل ظرفیت باطری ها به صورت بهینه استفاد

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *